SEDAT FIRAT 14070093 D ŞUBESİ ARAPÇA İLAHİYAT 1. SINIF / Hz. Peygamber [sav] dönemi tefsir bilgi ve birikimin sahabe dönemine, sahabe dönemi tefsir bilgi ve birikimin Tabiin dönemine, Tabiin dönemi tefsir bilgi ve birikimin Tebei Tabiin dönemine ve bütün bu bilgi birikim ve kazanımların bizim dönemimize nakletme aşamalarının geçen süreçlerinin nasıl oluştuğu kazanımı sağlandı.
/ Her dönemin Alimlerinin tefsir dilinin aynı olduğu fakat tefsir anlama usullerinde farklılık bulunduğu.
/ Tefsirin Kuran ı yorumlamanın yanında aslında Kuran ı nasıl hayatta işlevsel kılabiliriz anlayışının verilmek istenmesi ve Kuran ın oku ezberle düşün anla ve yaşanması gereken bir kitap olması.
/ Alimlerin tefsir anlayışlarının farklı olması onların farklı bilgi ve birikimlere sahip olmaları ve farklı kültürlerde yaşamaları etkili olmuştur.
/ Bir konuya yönelirken konuyu bütün yönleriyle ele alınması gerektiği, farklı bakış açılarıyla yaklaşılması gerektiği anlayışı kazanıldı.
/ Tefsirin bir insan faaliyeti olduğu ve onun anlamak açıklamak ve yorumlamak olduğu bilgisi kazanıldı.
/ Her yüz yılda bir tefsir tabakasının oluştuğu bunun da dönemin ihtiyaçları gereği yapıldığı.
/ Kuran ın insandan istediği şeyin ; oku, düşün, anla, yaşa anlayışıdır.
/ Günümüzde bile tefsirin yapıldığı ve tefsir yapıldığında çekirdek döneme yani Hz peygamber(sav) dönemine inildiği ve bu dönem olmadan tefsirin yapılmasının mümkün olamayacağı.
/ Rivayet tefsirinin ve dirayet tefsirinin oluşmasının temel nedeninin müfessirlerin kaynak ve yöntemlerinin farklı olduğundan kaynaklanmasındandır.
/ Müfessirlerin tefsir anlayışının yanında Fıkıh Tarih Hadis Kelam ilimlerini de öğrenmişler ve müfessir aynı zaman da birer fakihçi birer hadisçi birer tarihçi birer kelamcıdır.
/ Kuran ı en güzel bir şekilde anlamak için bir bütün olarak ele aldığımızda ve bütüncü bir bakış açısıyla bakıldığı zaman onu doğru bir şekilde anlayabiliriz.
/ Kazanılan bu bilgi, birikim, deneyim, anlamları fark edebilme ve farklı bakış açılarını hayata nasıl geçirebiliriz bu bilgiyi nasıl işlevsel bir hale getirebiliriz ve çevremizde bulunanlara nasıl iletebiliriz ve Kuran ın aslında yaşanması gereken ve insanın hayatına yön veren bir kitap olduğu, insan ancak kendi özününü bu kitap sayesinde elde edebileceği ve anlamlı ve yaşanması gereken bir hayatı KURAN ı KERİM sayesinde elde edebileceği en büyük kazanım sağlandı.