Kur'an-ı Kerim,her ne kadar sureler halinde sınıflandırılmış olsa da, mana bakımından birbirini tamamlamaktadır.''Kur'an'ın Bütünlüğü Üzerine'' kitabında bahsedilen,ayetleri yanlış anlama olayı, Kur'an'ı okurken sadece okunan kısımla sınırlandırılmasından dolayıdır.. Kısacası,okurken,akla gelen ilk manaya göre hareket edilmemeli, Kur'an'ın bütünlük üzere olduğunu hatırlayıp, ona göre eylemlere dikkat edilmelidir. Harfsiz kelime, kelimesiz ayet, ayetsiz sure,suresiz bütünlük olamaz... Ve baktığımızda Kur'an bu bütünlükleri içerisinde, mucizeli bir nizam halinde, barındırmaktadır.. Bir ayette açıklanmadığı düşünülen bir kelime,aynı surede başka bir ayette ya da başka bir suredeki ayette açıklanmaktadır.. Kur'an,içerisinde anlaşılmayacak ya da tutarsız hiçbir şey barındırmaz.. Kur'an yüce Yaratıcının kusursuz eseridir.. 10070184
KUR’AN’IN BÜTÜNLÜĞÜ ÜZERİNE
Kur’an’ın bütünlüğü derken,
herhangi bir konunun veya herhangi bir ayetin ilgili olduğu diğer
ayetler göz önünde bulundurularak araştırma yöntemi kastedilmektedir.
Kur’an’ın tertibi alışılmışın dışında bir yapıya sahiptir. Bilindiği
gibi Kur’an, bölümleri, bölümlerin altında başlıkları olan bir kitap
değildir.Bu yüzden diğer kitaplardan yapı ve içerik bakımından
farklılık arz eder. Kur’an tefsirinin kaynakları arasında ilk sırayı
hiç şüphesiz ki yine Kur’an’ın kendisi alır. Bir ayet açıklanırken o
ayetle ilgili çok sayıda ayetin bir araya getirilip incelenmesi
gerekir.Kur’an bütünlük arz eden ,çelişki ve tutarsızlıktan uzak
insicamlı bir yapıya sahiptir.Bu bütünlük arz eden yapıyı; ayet
çerçevesi, siyak-sibak çerçevesi ve Kur’an’ın bütünlüğü çerçevesi içinde
ele alınıp incelersek en sağlıklı ve sağlam sonuçlara ulaşmamız mümkün
olacaktır.
ŞEYMA SARI/10070208/İLAHIYAT-1/B
KUR'AN'IN BÜTÜNLÜĞÜ ÜZERİNE
Bu kitapta Kur'an'ın bir bütünlük
içerisinde tahlil edildiğinde daha iyi anlaşılabileceği
vurgulanmaktadır.Kur'an'ın ilk müfessiri Kur'an olduğuna göre onu
anlamaya yine Kur'an ile başlamamız gerekir.Bir ayette kavrayamadığımız
bir kelimeyi, bir manayı başka bir ayet sayesinde çok rahat bir şekilde
anlayabiliriz.Ancak bu aynı kelimelerin geçtiği ayetleri bir araya
toplamakla mümkün olacak bir iş değildir.Böyle kelime odaklı inceleme
hatalara sebep olabilir.Kur'an'ı bir bütün olarak baştan sona tekrar
tekrar gözden geçirmeli ve bunu yaparken de subjektiflikten
kaçınmalıyız.Çünkü Peygamber Efendimiz bir hadisinde kendi görüşüyle
tefsir yapanın isabet etse de hata ettiğini söylemiştir.Zaten
önyargısız olarak incelendiğinde Kur'an'ın kendine has bir fikir örgüsü
olduğu açıkça görülecektir.Kur'an kendini tefsir ederken mutlakını
kayıtlar, umumunu tahsis eder, müphemini ve garip kelimelerini açıklar.
Okurken hoşuma giden ve çağımız insanının da Kur'an'ı anlamaya
çalışırken hiç akıllarından çıkarmamaları gerektiğini düşündüğüm husus
şudur: Kur'an bir takım olgulara uyan ve uydurulabilen bir kitap değil,
kendisine uyulması Allah tarafından istenilen ilahi bir kitaptır.
Merve KILIÇ
10070170 1/B